Rövid története
London közlekedését, beleértve a metró, a DLR, az Overground, a buszok és villamosok üzemeltetését, a folyami hajózás, a taxik, az utak és kerékpárutak felügyeletét – a közvetlenül a Nagy-Londoni Polgármesteri Hivatalnak (Mayor of London) alárendelt – Transport for London (TfL) vállalat irányítja.
A tömegközlekedés a világ egyik legkorszerűbb fizetési rendszerét, az Oyster névvel jelölt chipkártyás rendszert használja, habár még léteznek hagyományos papíralapú jegyek is. A viteldíjak világviszonylatban elég magasak, de még mindig a leggazdaságosabb közlekedési mód a város belső területein.
A metró kora hajnaltól éjfél utánig jár, a buszok nagy része szintén, de számos vonalon vannak éjszakai buszok is.
A TfL az olimpiai játékok előkészületei kapcsán mintegy 7 milliárd fontot (kb. 2600 milliárd Ft-ot) fog a tömegközlekedés fejlesztésére költeni. Habár a olimpia jelentős katalizátora a fejlesztésnek, azok nagy része amúgy is szükségszerű lenne, tekintve hogy a közlekedés, főként a metró gyakran zsúfolt és megbízhatatlan, a felszíni közlekedést pedig dugók lassítják.
|