LONDON BOULEVARD # lépj be és engedd, hogy magával ragadjon
KÖSZÖNTŐ


Welcome on my site! Üdvözöllek az oldalamon!
Épp most léptél be a képzelet fantasztikus világának egy utcájába, a London Körútra. Az itt megtett utad során a világ egyik legcsodálatosabb, történelmi hangulatú fővárosával, Londonnal ismerkedhetsz meg. Az oldalon elolvashatod az Egyesült Királyság fővárosának történetét, láthatod a nevezetességeit, megismerhetsz egy kicsit az angol kultúrával, sőt, utad végén némi extrából is csemegézhetsz. Itt nem kell sietned, hiszen ez a hely olyan, akár a város, melyről szól: megállt az idő, hogy addig utazhass, míg csak szeretnél. Engedd meg, hogy búcsúzóul már csak annyit mondjak: Have a nice trip! avagy Jó utat, kalandor! :)

 
EGY FALAT LONDON


London? Egyesült Királyság. Anglia. Big Ben. Telefonfülke. Tower Bridge. London Eye. Piros emeletes busz. Westminster Apátság. William Shakespeare. Globe. Madame Tussauds panoptikuma. St. Paul katedrális. Charles Dickens.
MÉG TÖBBET SZERETNÉK

 
IRÁNYTŰ


LONDON - minden Anglia fővárosáról
NEVEZETESSÉGEK - amiket látnod kell
URALKODÓK - a királyi családokról
▪HÍREK - naprakész hírek Londonból
EXTRÁK - Londonimádók paradicsoma
OLDAL - információk az oldalról
FORRÁSOK - a gyűjtemény elemei
FŐOLDAL - vissza a kiindulási pontra

 
TUDTAD-E, HOGY...

...eredetileg barna volt a Tower-híd?
A híd acélszerkezete építésétől kezdve egészen 1977-ig „csokibarna” szívű volt. Ekkor, II. Erzsébet királynő trónra lépésének 25. (ezüst) évfordulója alkalmából, kapta jelenlegi piros-fehér-kék színét.
MÉG TÖBB ÉRDEKESSÉG

 
INFO STAND

Név: London Boulevard (London Körút)
Szerkesztő: Emma
Nyitás: 2011.08.03.
Tárhely: G-Portál
Design: #1
Támogató: G-Portál História
Források: kattints ide

 
London
London : Heathrow jövője

Heathrow jövője


A Terminal 5 építése
2001. november 30-án Stephen Byers közlekedési miniszter bejelentette, brit kormány döntését, miszerint megadják az engedélyt az ötödik terminál tervezésének elkezdéséhez. A tervek szerint 2008. március 3-án 04:00 órakor átadják az épületet, de a teljes építkezés 2015-ig tart. Mikor kész lesz, a reptér a mostani 68 milliós helyett 90 milliós utasforgalmat képes évente lebonyolítani.
 
Az engedélyek beszerzése előtt a brit történelem leghosszabb nyilvános vizsgálata folyt le, ami négy évig tartott. A BAA-nek 1993-ban egy induló kérelmet kellett elkészítenie, amit a bizottság a következő szempontok alapján értékelt:
▪A bővítés gazdasági hatásai
▪Fejlesztési hatások/regionális tervek
▪Földhasználati politika
▪Felszínátalakítás
▪Zaj
▪Levegőminőség
▪Közbiztonság
▪Építkezés
 
A BAA pályázatának leghangosabb támogatói a British Airways és a BMI voltak. Olyan szervezetek is támogatták a kezdeményezést, mint a British Chamber of Commerce (Brit Kereskedelmi Kamara), London Tourist Board (Londoni Turisztikai Testület), General Workers' Union (Általános Munkásunió). Ezek a szervezetek azzal érveltek, hogy a bővítés elengedhetetlen, ha a reptér meg akarja tartani vezető pozícióját.
 
A terv ellenzői a környezetvédelemre, a közlekedési dugókra, levegőszennyezésre és a megnövekvő zajterhelésre hivatkoznak. Köztük van a Friends of the Earth (A Föld barátai) szervezet és 11 londoni kerületi önkormányzat.
 
A közlekedési hálózatot is fejlesztik, hogy elbírja a megnövekedett igénybevételt. Az M25-ös autópálya 14. és 15. leágazása között egy új bekötőutat építenek az új terminálhoz. A Heathrow Expressnek és a Piccadilly Line-nak is lesz Heathrow Terminal 5 nevű megállója.
 
2008-ban adják át a 4 milliárd fontot és több mint 20 000 ember munkáját igénylő T5-öt. A munkák a második mellékterminál építésével folytatódnak, ami a főterminálhoz egy, az utasokat automatikusan átszállító rendszerrel lesz összekapcsolva. 2005-ben ez volt a legnagyobb építkezés Európában. Az előbb említetteken kívül épül itt még többemeletes parkolóház, a világ első Personal Rapid Transit rendszere, (ez köti össze a parkolót a terminállal), hotel, energiaköszpont, autós alagutak.
 
Az épületeket a Richard Rogers Partnership tervezte, a legnagyobb építészeti vállalkozás a Pascall + Wattson volt, akik repülőterek és közlekedési létesítmények építésére specializálódtak. A fő terminálépületet (Concourse A) egy egynyílású hullámzó acéltető fedi, kelet-nyugati kiterjedése 90 méter lesz. Az induló utasok a harmadik szintre (a beszálló szintre) a többszintes bevásárlóközponton keresztül lifttel vagy mozgólépcsővel érkeznek. A becsekkolást követően az utasok a külső részről láthatják a leszállópályákat és a kifutópályákat.
 
Jelenleg ez Európa legnagyobb repülési beruházása. A tervek szerint 2008. március 30-án lesz kész. 30 millió utasról fog gondoskodni, és ez lesz a British Airways terminálja, minden BA gép innen fog indulni. A munkálatok során két folyót el fognak terelni a mostani folyásirányából.
 
Ez lesz az újonnan érkező Airbus A380 gép terminálja, egy melléképületet kifejezetten ennek céljára építenek ki.
 
A harmadik kifutópálya
Az ezt a repteret használó nagyobb légitársaságok már régóta hangoztatják egy harmadik hosszú kifutópálya szükségességét. Akik ellenzik a Terminal 5 megépítését, hasonló indokokkal ellenzik a harmadik kifutópályát is. 2003. december 14-én a közlekedési miniszter, Alistar Darling közreadott egy kormányjelentést az brit repülés jövőjéről. A legfontosabb cél az, hogy egy harmadik kifutópálya épüljön 2020-ra úgy, hogy a tulajdonosai figyelembe vesznek olyan környezetvédelmi szempontokat, mint a repülőgépek zaja, közlekedési dugók és levegőszennyezés. Sipson teljes területe és Harmondsworth nagy része eltűnne, beleértve a templomot és a beszedett tizedek tárolására szolgáló magtárat.
 
Úgy tűnik egy hatodik terminál is társul az új kifutópályához. Így a teljes kapacitás évente 115 millió utas fogadására tenné alkalmassá Heathrowt. Erre a projektre még nincs kijelölve terület és időbeosztás.
 
Új Heathrow-i Keleti Terminál
2005 novemberében a BAA bejelentette, hogy a Terminal 2-t bezárják amint kész lesz a Terminal 5, hogy teret engedjenek a Keleti Heathrow tervnek. Eszerint a Terminal 2-t és a Queen's Building irodáit áthelyezik egy új, 30 milliós forgalomra képes terminálba. A munkálatok a tervek szerint 2009-től 2012-ig tartanak majd, s így a 2012-es nyári olimpia idejére készen legyen. A tervezési engedélyekre még várnak, de a BA bejelentette, hogy akármi is legyen a vége a Terminal 2-t be fogják zárni.
 
Terminal 6
Egy új terminált terveznek építeni az új, harmadik kifutópályához. Ez a mostani tervek szerint 700 család otthonát fogja érinteni.
 
Temze-delta repülőtér
Bár egy harmadik kifutópálya sok lehetőséget rejt magában, sok parlamenti képviselő és helybeli azt javasolja, építsenek egy teljesen új repülőteret egy mesterséges szigeten a Temze-deltában. (Erre már van működő példa Japánban). Habár a repülőtér nem Londonban lenne, de így sokkal lehetne csökkenteni a zajterhelést. Ráadásul könnyebben össze lehetne kötni az európai városokkal vasúton, így csökkentve a rövid távolságokra repülő gépek számát. Ha az új repülőtér megszerzi a szükséges engedélyeket, Heathrow-t 20 éven belül be lehetne zárni, és 30 000 új házat lehetne építeni.
 
A tervet egyrészről a környezetvédők, másrészről Heathrow támogatói ellenzik. Előbbiek szerint ha megépítenék az új szigetet, a terület élővilága elköltözne máshova. Utóbbiak érve az, hogy Heathrow-n már a teljes infrastruktúra rendelkezésre áll. Ráadásul Heathrow nyugati elhelyezkedése sokkal jobban megközelíthető a Londonon kívül élőknek.
 
Újjászervezett terminálok
Mikor 2008-ban megnyitják a Terminal 5-öt, a járatok elrendezését átrendezik, logikusabbá teszik, hogy az utazóközönség jobban eligazodjon.
 
A tervezett elrendezés 2008-tól:
▪Terminal 1 – Star Alliance
▪Terminal 3 – oneworld szövetség, kivéve a British Airways járatait, de beleértve a Spanyolországba és Ausztráliába tartó járatokat, míg a Terminal 5 teljesen nincs kész
▪Terminal 4 – Skyteam és szövetségeken kívüli társaságok
▪Terminal 5 – British Airways

 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?