London : Jóváhagyásra váró fejlesztések |
Jóváhagyásra váró fejlesztések
London Stansted második kifutópálya
2008 március 11-én az üzemeltető BAA kihírdetett egy terv-pályázatot egy második kifutópálya és terminál-épület megépítésére. A tervpályázat alapja a 2003-ban kidolgozott Air Transport White Paper volt, amely a kormány által a jövő közlekedési stratégiájára kidolgozott felvetések és azokra vonatkozó javaslatokat tartalmazza. A terv-pályázat egy a jövőben esedékes közvélemény-kutatás eredményétől függően kaphat létjogosultságot. Amennyiben pozitív döntés születik, egy második kifutópálya lehetővé tenné a Stansted számára, hogy több utast szolgáljon ki, mint amennyi manapság a Heathrow repülőtéren megfordul.
A kormány ATWP tanulmánya a második kifutópálya megépítését 2011-es határidővel sürgeti. Ezzel szemben a BAA 2008-as terve 2015-ös nyitási határidőt tart lehetségesnek. 2009-ben a BAA korrigálta a nyitási határidőt 2017-re. A második kifutópálya megépítésére vonatkozó közvélemény-kutatás eredeti időpontja 2009.04.15 volt, azonban Hazel Blears (Önkormányzati és Kisközösségi ügyekért felelős miniszterasszony) elhalasztotta azt, hogy időt adjon a BAA-nak és a kormánynak arra, hogy átgondolhassák a Versenyhivatal Stansted eladásáról szóló határozatának jelentőségét.
A tervezett bővítés vitákat robbantott ki, amikor kiderült, hogy a munkálatok miatt 18 listás (történelmi jelentősége, vagy építészeti értéke miatt különösen védett) épületet kellene lebontani.
A Stop Stansted Expansion (Állítsd meg a Stansted bővítését) érdekvédelmi csoport 2002-ben alakult az Észak-Nyugat essexi és Kelet Herts-i Műemlékvédelmi Egyesületek munkacsoportból. Nagyjából 7000 tagot számolnak, melyek között több, mint 100 helyi hatóság, és egyéb szervezetek vannak. A csoport aktívan harcol a tagok álláspontjáért, vagyis a reptér fenntarthatatlan bővítési tervei ellen.
|